دربازکن هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خانه هوشمند دیگر چیزی مربوط به آینده نیست. آن‌ها هم اکنون اینجا هستند. با کمک فناوری‌های روز ساخته شده‌اند تا کار شما را ساده‌تر کرده و سبک زندگی‌تان را ارتقا دهند. یکی از آخرین فناوری‌های تاثیر گذار در این حوزه، دربازکن هوشمند است. ممکن است از خود بپرسید دربازکن هوشمند چیست. اگر در مورد جدیدترین فناوری دربازکن‌ها متخصص نیستید یا نمی‌دانید ساخت دربازکن کارتی چطور است. نگران نباشید ما می‌دانیم که مقالات و اطلاعات مرتبط با فناوری‌های جدید می‌توانند ترسناک و چالش برانگیز باشند. به همین دلیل کار را برایتان ساده کرده‌ایم. در این مطلب تلاش کردیم شما را با دانش‌های روز این حوزه و مزایای استفاده از در هوشمند آشنا کنیم. تا در صورتیکه خواستید از این سیستم  استفاده کنید به راحتی بتوانید به این سوال که دربازکن هوشمند چیست پاسخ دهید و بهترین آن را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

تعریف دربازکن هوشمند و کاربرد آن

درب بازکن رمزی یک سیستم کنترل است که به کاربران اجازه می‌دهد درها را از طریق یک تلفن همراه مجهز به تکنولوژی NFC و از طریق یک نرم افزار کاربردی ساده باز کنند. دربازکن‌های هوشمند از طریق ارسال سیگنال به اپلیکیشن نصب شده روی دستگاه شما کار می‌کنند. قبل از اینکه با کاربردهای دربازکن‌های هوشمند آشنا شوید ابتدا باید بدانید که دربازکن‌ها دقیقا چه هستند و چگونه کار می‌کنند.

در این سیستم کنار دربازکن‌های معمولی ساختمان (آیفون) یک سخت افزار جانبی نصب می‌شود. به کمک تکنولوژی NFC  و یک آنتن به اپلیکیشن تلفن‌همراه دارای این تکنولوژی که در اختیار دارید متصل می‌شود و یک سیستم کاملا هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این به بعد تلفن همراه شما نقش کلید را برایتان بازی می‌کند و با قرار دادن آن در جلو و نزدیکی آنتن به راحتی می‌توانید بدون نیاز به کلید یا ریموت کنترل در خانه را باز کنید.

اگر قصد خرید دربازکن هوشمند را دارید. به احتمال زیاد در بررسی‌های خود به اطلاعات متناقضی درباره نحوه کار دربازکن که گاه گیج کننده هستند برخورده‌اید.

نصب ایفون تصویری کارتی و دربازکن‌های هوشمند در ایران هنوز چندان فراگیر نشده و ممکن است تصور خاصی از آن نداشته باشید. در اینجا سعی می‌کنیم با ذکر مزایا و معایب آن بدون استفاده از اصطلاحات فنی و تخصصی به درک بهتر موضوع کمک کنیم. با خواندن مطلب nfc چیست و چه کاربردی در گوشی های هوشمند دارد؟ بیشتر می‌توانید با دانشی که به ساخت این دربازکن‌ها کمک کرده و نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

دربازکن هوشمند

خانه‌هایی که در آن‌ها می‌توان دربازکن هوشمند نصب کرد

دربازکن‌های هوشمند را می‌توان برای انواع خانه‌ها استفاده کرد. مجتمع‌های مسکونی با واحدهای متعدد که به کمک مدیر ساختمان اداره می‌شوند به کمک این سیستم می‌توانند رفت‌وآمدهای خود را بهتر نظم دهند. آپارتمان‌های کوچک و متوسط به کمک دربازکن‌های هوشمند مدرن‌تر شده و ساکنان آن راحت‌تر می‌توانند وارد خانه شوند و خانه‌های بزرگ و ویلایی به کمک این فناوری می‌توانند ضمن افزایش امنیت ساختمان، دسترسی افراد ناشناس به خانه را محدود کنند.

 

مزایای استفاده از دربازکن هوشمند

اکنون که با تعریف دربازکن هوشمند و کاربردهای آن آشنا شدید. میخواهیم مزایای این محصول را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا این تکنولوژی پیشرفته انتخاب خوبی برای خانه شما است. در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از دربازکن‌های هوشمند آورده شده است.

 

دربازکن هوشمند باعث آرامش و راحتی شما می‌شود

آیا تابحال از خانه دور شده‌اید و این فکر آزاردهنده به سر شما زده که آیا در خانه را بستم یا نه! کلید را کجا گذاشتم یا کلید را گم کرده‌ام. نگران نباشید شما تنها نیستید. خیلی از ما با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم. دربازکن‌های جدید به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی در را باز و بسته کنید و دیگر نگران فراموشکاری خود نباشید. همچنین دیگر وقتی با دست پر به در منزل می‌رسید لازم نیست نگران باز کردن در یا استفاده از  کارتخوان درب بازکن باشید. همینکه گوشی خود را جلو آنتن بگیرید در باز می‌شود.

 

در بازکن‌های هوشمند به شما امنیت می‌دهد

دربازکن هوشمند، یک لایه امنیتی به خانه شما اضافه می‌کند. تکنولوژی NFC امروزه جهت پرداخت جای کارتهای بانکی را دراکثر کشورهای پیشرفته دنیا گرفته است.  دربازکن هوشمند نه تنها به شما آرامش می‌دهد بلکه  این امکان را فراهم می‌کند که امنیت خانه خود را افزایش دهید و سارقان احتمالی را  ناکام بگذارید.

 

مدیریت ساختمان را راحت‌تر می‌کند

نرم افزار اختصاصی دربازکن هوشمند به مدیر ساختمان امکان تعریف سطح دسترسی را می‌دهد. که مانع ورود افراد متفرقه به ساختمان شده و مدیریت آن را ساده‌تر می‌کند. همچنین ممکن است برای مدتی برخی افراد مثل تعمیرکار، نقاش یا… به ساختمان شما رفت و آمد داشته باشند، شما می‌توانید برای مدتی به آن‌ها امکان ورود و خروج بدهید و سپس دسترسی آن‌ها را قطع کنید.

مدیریت ساختمان برای هر کاربر جدید یک نام کاربری و رمز عبور تعریف می‌کند. که ساکنان به کمک آن و از طریق اپلیکیشن خود می‌توانند وارد خانه شوند. اما این افراد امکان تعریف افراد جدید را ندارند و به این ترتیب مدیریت ورود و خروج‌ها ساده‌تر می‌شود.

 

ارزش مادی خانه شما را بالا می‌برد

هوشمند سازی ساختمان گامی در حرکت به سوی آینده است.  استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساختمان ارزش مادی ملک را افزایش داده و اعتبار ساختمان شما را هم بیشتر می‌کند. به این ترتیب خرید دربازکن هوشمند نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است که ارزش مادی و معنوی ملک شما را افزایش داده و در عین حال رفت و آمد شما به خانه را راحت‌تر می‌کند.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید دربازکن‌های هوشمند مزایا و کاربردهای زیادی دارند. که به کارایی بیشتر خانه شما و آرامش خاطرتان کمک می‌کند. با داشتن قابلیت NFC و یک تلفن همراه هوشمند دیگر نیازی به کلید و ریموت کنترل نخواهید داشت. تنها به کمک یک اپلیکیشن کاربردی ساده می‌توانید در یک خانه هوشمند زندگی‌ای که هیچ وقت انقدر ساده نبوده را تجربه کنید.

شرکت توان پردازش نگار به همراه تیم نوآور خود تلاش کرده با کمک تکنولوژی اینترنت اشیاء و NFC یک دربازکن هوشمند منحصر به فرد را برای کاربران ایرانی فراهم کند. دربازکن‌های این برند دارای گارانتی 18 ماهه واقعی و خدمات پشتیبانی 24 ساعته است. در حال حاضر مدیریت ساختمان به کمک اپلیکشن اختصاصی ما می‌تواند تا 256 کلید با نام کاربری و رمز اختصاصی برای هر ساختمان تعریف کند و حتی به صورت همزمان مدیریت چند ساختمان را بر عهده بگیرد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب پاسخ سوال دربازکن هوشمند چیست را یافته باشید. اگر سوالی در این مورد دارید می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید. با کمال میل آماده پاسخگویی به نقطه نظرات هستیم.

 

پس از بررسی مقاله می توانید با مراجعه به فروشگاه ولتا کنترل اقدام به خرید محصولات شرکت ولتا کنترل نمایید.

فروشگاه اینترنتی خانه هوشمند